سئو سئو .

سئو

آموزش بك آپ گرفتن از سايت وردپرسي و افزونه بكاپ وردپرس

چرا بكاپ گرفتن از وردپرس مهم است؟

1. حفظ اطلاعات

يكي از اهميت‌هاي بك‌آپ گرفتن از سايت وردپرسي، حفظ اطلاعات موجود در سايت است. اين اطلاعات شامل محتوا، تنظيمات، تصاوير، پلاگين‌ها و قالب‌ها است. در صورت بروز هرگونه مشكل فني، حملات هكري يا حذف ناخواسته اطلاعات، داشتن نسخه پشتيبان از سايت، امكان بازگرداني سريع تر و بهتري را فراهم مي‌كند.

2. جلوگيري از از دست دادن داده‌ها

بك‌آپ گرفتن از سايت وردپرسي مي‌تواند به شما كمك كند تا از از دست دادن داده‌ها جلوگيري كنيد. اين ممكن است به دليل خطاهاي انساني، خرابي سرور، حملات مخرب يا حتي خطاي بروزرساني نرم‌افزار باشد. با داشتن بك‌آپ منظم، مي‌توانيد اطلاعات خود را بازيابي كنيد و از از دست دادن آنها جلوگيري كنيد.

3. امنيت

بك‌آپ گرفتن از سايت وردپرس به شما امكان مي‌دهد تا در صورت بروز حملات هكري، مالوئرها ونرم‌افزارهاي خطرناك، سايت خود را بازيابي كنيد. هكرها ممكن است با نفوذ به سايت شما، آن را از دسترس عموم خارج كنند يا اطلاعات حساس شما را دزديده يا تغيير دهند. با داشتن بك‌آپ، مي‌توانيد سايت خود را به حالت قبلي بازگرداني كنيد و خسارات را به حداقل برسانيد.

4. آزمايش و توسعه

در مواردي كه ميخواهيد سايت را توسعه بديد بكاپ گرفتن از سايت وردپرسي به شما امكان مي‌دهد تا در فرآيند آزمايش و توسعه، بدون نگراني از از دست رفتن اطلاعات، تغييرات را اعمال كنيد و اين موضوع زماني مهمتر ميشود كه شما از ووكامرس استفاده كنيد و سايت شما يك سايت فروشگاهي باشد كه هزاران محصول نيز در آن وجود دارد و با كوچكترين اشتباه ممكن است خطاهاي بسياري در سايتتان بوجود آيد ، با داشتن يك بك‌آپ از سايت قبلي، مي‌توانيد در صورت بروز مشكلات، به حالت قبلي بازگرديد و به راحتي ادامه دهيد.

آموزش بكاپ گرفتن از سايت وردپرسي

خب ديگر برويم به سراغ آموزش بك آپ گرفتن از سايت وردپرسي ،در اين آموزش ما يك افزونه بكاپ وردپرس را معرفي ميكنيم كه ميتوانيد با استفاده از آن به راحتي از سايتتان بك آپ تهيه كنيد البته بايد بگوييم افزونه هاي زيادي براي تهيه بكاپ وجود دارند اما ما در اين آموزش سعي كرديم براي جلوگيري از اتلاف وقت شما بهترين افزونه بكاپ وردپرس را معرفي و به صورت كامل در ادامه آموزش دهيم و اگر خريد سايت فروشگاهي ارزان و با كيفيت خود را از تيم ما انجام داديد براي نصب و فعال سازي هر افزونه ايي ميتوانيد در حساب كاربري خود تيكت ارسال كنيد تا كارشناسان ما برايتان نصب افزونه را انجام دهند.

افزونه داپليكتور يا duplicator

بكاپ گرفتن از طريق افزونه داپليكتور يك روش محبوب و آسان براي ايجاد نسخه بكاپ از سايت وردپرسي است زيرا اين افزونه رايگان است و همينطور اين افزونه به شما امكان مي‌دهد تا فايل‌هاي سايت و پايگاه داده و همه چيز را به صورت يكپارچه بكاپ بگيريد در ادامه، لينك دانلود افزونه داپليكتور از منبع وردپرس را برايتان قرار ميدهم و بعد هم به صورت مرحله به مرحله نحوه ايجاد بكاپ با افزونه داپليكتور را آموزش ميدهيم.

صفحه افزونه داپليكتور در سايت وردپرس

مراحل تهيه بكاپ با افزونه داپليكتور

اگر شما نحوه نصب افزونه را بلد هستيد از اين بخش عبور كنيد اما اگر ميخواهيد بدانيد چگونه افزونه نصب كنيد كافيست بعد از ورود به پيشخوان وردپرس از بخش افزونه >افزودن افزونه تازه را انتخاب كنيد سپس در فرم جستجو بنويسيد داپليكتور و رو نصب كليك كنيد و بعد از نصب آن را فعال كنيد
بعد از نصب و فعال سازي افزونه داپليكتور طبق مراحل زير پيش برويد

مرحله 1

بعد از فعال سازي افزونه در منو پيشخوان وردپرس يك گزينه جديد به نام Duplicator ايجاد ميشود روي آن كليك كنيد و سپس از زير منو آن روي گزينه بسته ها كليك كنيد

 

مرحله 2

براي ايجاد اولين بكاپ روي گزينه ايجاد جديد كليك كنيد

بعد از كليك روي گزينه ايجاد جديد به يك صفحه ديگر منتقل ميشويد كه يكسري اطلاعات نمايش ميدهد هيچ چيزي را تغيير ندهيد و فقط به پايين اسكرول كنيد و روي دكمه آبي رنگ كه نوشته بعد كليك كنيد تا به مرحله بعد برويد

مرحله 3

در اين مرحله نياز نيست كار خاصي انجام دهيد زيرا افزونه در حال اسكن فايل هاي سايتتان است و بسته به اندازه و حجم سايت شما اين زمان بين 1 دقيقه تا 20 دقيقه زمان ميبرد و بعد از پايان اسكن صفحه زير برايتان نمايش داده ميشود.

 

بعد ا زمشاهده صفحه بالا كافيست روي گزينه ساختن كليك كنيد و منتظر بمانيد تا افزونه بكاپ وردپرس داپليكتور براي شما يك بكاپ تهيه كند در زمان تهيه بكاپ جمله در حل ساخت بسته را مشاهده خواهيد كرد و بايد منتظر بمانيد تا 100% بشود و بعد از پايان به شما فايل هاي مورد نظر را براي دانلود نمايش ميدهد و ما پيشنهاد ميكنيم حتما اين فايل ها را دانلود در سيستم خود ذخيره كنيد

 

نكات مهم

1. بك‌آپ گرفتن منظم: براي حفظ اطمينان خاطر و جلوگيري از از دست رفتن اطلاعات مهم، بك‌آپ گرفتن بايد به صورت منظم انجام شود. تعيين يك برنامه بك‌آپ گيري منظم و رعايت آن، از اهميت بزرگي برخوردار است.

2. ذخيره بك‌آپ در مكان‌هاي امن: بك‌آپ‌هاي گرفته شده بايد در مكان‌هاي امن و جداگانه نگهداري شوند. استفاده از سرويس‌هاي ذخيره‌سازي ابري يا ذخيره بك‌آپ‌ها در جايي خارج از سرور اصلي، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

3. آزمايش بازگرداني بك‌آپ: قبل از بروز هرگونه مشكل، مطمئن شويد كه مي‌توانيد بك‌آپ گرفته شده را دوباره استفاده كنيد.

نتيجه گيري

درباره آموزش بك آپ گرفتن از سايت وردپرسي كامل توضيح داديم در نتيجه، بكاپ گرفتن از طريق افزونه داپليكتور بسيار ساده و كارآمد است. با نصب و فعال‌سازي افزونه Duplicator و ايجاد بسته بندي، مي‌توانيد نسخه پشتيبان كامل از سايت وردپرسي خود به همراه فايل‌ها و پايگاه داده ايجاد كنيد

از آنجايي كه بكاپ گرفتن و بازگرداني بكاپ مراحل حساسي هستند، توصيه مي‌شود قبل از انجام هر گونه عمليات، يك پشتيبان كامل و قابل بازگشت از سايت خود تهيه كنيد. همچنين، در صورت عدم اطمينان، بهتر است از كمك يك متخصص ماهر استفاده كنيد تا از سلامت و سلامتي سايت خود اطمينان حاصل كنيد

در صورت نياز به هر گونه كمك براي تهيه بكاپ از وردپرس و مشاوره دراين زمينه ميتوانيد با تيم ما يعني سايت فروشگاهي تماس بگيريد.

 منبع سايت فروشگاهي ارزان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۲:۰۳ توسط:سئو موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :